Saturday, January 29, 2011

Pencarian 11 tahun




Assalamualaikum

Pagi2 lepas mandi trus drive gi Carefour bli barang dapur. Dan ape yang aku jumpe? Kelogg's cereal bar. Ape yang best tah.. Eh! Best ok!

Bende alah ni,seingat aku last skali aku makan mase kat sekolah rendah. Darjah 6. Lpas tu lansung xjumpe. W/ther bnde ni kne ban ke,ape ke,aku xsure. Yang pasti bende ni sedap gile ok! Dulu tym rehat je konpom beli bnde ni sebgi pncuci mulut. Ewah.~ Dan bile tamat je
skolah rendah,make tamat la relation yang dah bonding between aku dan cereal bar ini.



Rakus makan sbb pencarian 11 tahun

Dulu dia punye bungkusan lain. Tapi rase die still same. Gigitan pertama adalah terbaik! Gile mengimbau ok.



Image from Google
Ni la dy rupe sewaktu zaman jahiliah kanak2 dulu.


Dah terbukak cerite darjah 6,aku teringat mase tu. Semua bende seronok. Kalo ade ko-kurikulum(ari sabtu), mesti taknak parents amek. Sbb kononnye nak balik jln kaki ngan kengkawan. Dan semestinye mintak duit lebih,takpon prepare simpan duit dari hari isnin. Abes je ko-ku trus kumpul membe2 jalan reramai. Padahal bapak jauh kot sekolah ke rumah. Tapi ade agenda punye pasal,sanggup.

Pot yang selalunye akan singgah adalah:

  • 7-Eleven - Beli slurpy

  • Paragon - Jalan2 tgk brg (dulu mase kecik2 paragon tu dah kire heybat la tu)
  • KFC - Makan bile dah penat jalan (Mase tu kat area sini,mcD,Pizza Hut & blablabla tu mane ade. KFC pon dah kire high standard dah mase tu)

Pastu kalo singgap paragon,mesti nak tengok alat tulis. Pastu mesti grab ape2 utk dibeli. Pemadam pon jadik la. Motif? Tah,aku pon xpaham kenape mase tu. Takot menyesal kot. Apakah?!

Gambar 6 Dahlia.

Gambar kat atas ni gambar mase aku darjah 6. Aku yang paling kiri barisan kedua. Huduh an?! Kire mase tu trend abes la pakai cover plastic kat tudung. Tu yg kepale besar gabak je nampak. Dan ketahuilah,aku memang pendek. Tu yg dduk hujung je tu.

p/s : Hujan xhenti. Mane matahari pegi ek? Merajuk ke?

0 comments:

Post a Comment