Friday, February 11, 2011

New Pet




Assalamualaikum

Entri kali ini, aku nak cite psl my new pet. Or maybe pet+s sbb byk. Ya banyak sangat!

Al-kisah, aku ni xsuke semut. Setiap kali aku tengok semut, bulu roma konpom mengerbang. Aku nampak je aku akan spray ngn Shieldtox. Ak geli n sakit ati bile tgk semut. Pdahal kenkadang diorg bukan kacau aku pon. Tapi sbb aku xsuke tengok benda yang banyak2 mcm tu. Mule rase geram,pastu mcm nak marah. Aku pon xphm nape aku ade feeling camtu.

Mase aku diploma, aku duduk kolej. Al-maklumlah, kat Kuching,over-the-sea. So mane lah bole ulang alik ye x? So, nak dijadikan cerite, makhluk Tuhan yang kecil ni selalu menaikkan kaki amarah aku. Ape x nye, aku letak makanan, dia datang. Makanan xpe la. Ade gak la motif nape die nak datangkan. Tapi yang aku hangin nye, die g berumah kat baju aku. Dalam almari. Wateff? Ok, sabar2. Baju tu berlipat punye baik, pastu sesedap rase die nak buat rumah kat situ. Itu baru satu.

Ade sekali tu, die gi bertelur kat tafsir Quran aku! Ko xpikir,angin aku punye la naik. Pastu tetibe aku dapat idea, nape tak aku bela. Pastu aku amek botol mayonis kosong, letak pasir and letak la diorg kat situ. Aku pon kire ala2 bela die la. Tapi abis je sem, aku pon baling letak diorg kat luar.

Pastu, minggu lepas, mase syok2 mandi..aku ternampak kelibat semut. Dan makenye aku pon naik kejam dengan nak siram diorg. Tetibe, aku terperasan ade 'queen' die la. So, aku pon amek queen die tu n letak lam tuperware. Cari punye cari, kutip punya kutip, aku pon dapat la satu angkatan geng semut. Pastu letak dalam botol kaca yg dah diletak pasir. Maka dengan ini, aku istiharkan diri aku adalah pembela pet yang bernama semut+s (sbb byk). Heheee *bangge


Nampak x sarang die. Kalo korg nmpak semut die, aku salute wei!



Tuan punye semut+s







p/s : Agak2nya, kalo staff kolej tau aku bela binatang kat kolej, die marah x kat aku?


1 comment: