Wednesday, August 24, 2011

Bila Tuhan Mula Menarik Nikmat

Assalamualaikum

Pejam celik2, tgl bape hari je nak raye. Alhamdulillah. So, far, aku hanye tgl 1 ari je puase, 1st Ramadhan. Tgl pon sbb2 kewanitaan (poyo ayat ko). Tp, bulan puase ni, aku slalu sgt sakit. Minggu lps, 17 hb, aku baru je mc sebab demam. Semalam aku mc lagi sebab selsema aku dah berdarah.

Sebenarnye, selsema aku start berdarah dah 2/3 ari. Tapi aku buat dunno je. Malas nak amek kesah. Pastu malam selase lps (16hb) ak mmg dah xleh tahan sbb idung aku dah sakit sgt. So, g la klinik.

Dr. ckp, Aku nye flu ade darah sbb aku dah flu lame sangat. Idung aku jadi tekanan sbb aku keep on blow hingus. tehee~ Pastu dy Dr. ckp lagi, saluran darah kat idung aku dah bengkak. Ayat yg plg aku terngiang-ngiang smpi arini - "Teruk idung awk ni, dah mcm buah anggur dah bengkak dlm idung tu". Buah anggur? terus aku imagine colour purple n besar. Tapi lubang idung kan kecik,camne leh jadi buah anggur? Ok, abaikan imiginasi tersebut.

Allah baru tarik sikit je nikmat dari aku. Nikmat kesihatan..tapi aku dah rase seksa yang amat sangat. Aku sakit sikit, aku duk membuta sampai tinggal solat. Tu baru sakit sikit. Aku terlalu lalai dgn hal dunia, walhal akhirat itu utk selamanya. Bila aku nak berubah? YaAllah kuatkan iman aku. Semoga aku menjadi penghuni syurga Mu YaAllah.

Tapi, kesakitan membuatkan aku teringat akan mati,dan memuhasabahkan diri. Bagus kan! Tapi aku takot mati wei. Aku rase total amalan aku bersamaan xsampai 1hari hidup. Pftttt!~ sadis! abeh ko dah tau camtu, bile ko nak start solat penuh? Bila ko nak start berubah? Baik ko pikir skrng!

Renung-renungkan dan selamat beramal :)


Live well or live hell? You choose - hlovate

0 comments:

Post a Comment