Friday, March 15, 2013

Kad Kahwin - Final

Assalamualaikum

Untuk kad kawin, ada 6 design pilihan..(refer link ni) Setelah dinilai, tanya parents, tanya kawan-kawan, last-last, aku pilih design yang bawah ni. Sebabnya, sebab aku suka. Mudahkan... suka dan terus dipilih.

Wedding invitation - Walimatul Urus Farah & Faiz


Aku memang nak card yang simple, depan belakang.. sebab, aku rasa membazir buat kad mahal-mahal then orang buang. Lagi satu sebab budget. Aku peruntukan total cost for invitation cards mestilah tak sampai RM500. 

Size yang aku nak, dalam 4" x  9". Macam kertas A4 lipat dua memanjang. Dan aku nak print kad kahwin ni 1000 keping.

Sejujurnya, aku lansung tak survey pasal kad kahwin. Aku ada la Like a few fb page yg buat service kad kahwin, itu pon sebab nak tengok design dia je. Aku memang awal-awal dah plan nak design sendiri/minta orang designkan, then aku pergi print sendiri. Tempat print kad kahwin yang murah adalah aku survey... hehee...

Well, aku ada bagitau yang design di buat oleh kawan aku Nget. So, aku bayar service design kat Nget. Berapa? Harga member-member, mana boleh reveal kat blog. Bankrupt la kalau macam tu...

Klimaks cerita kad kahwin - aku ada 2 tempat yang aku pertimbangkan untuk print :

1. Kad Kahwin Borong

Website : http://www.kadborong.com/

Kalau print kat sini, memang murah.. Untuk size kad aku (4 x 9') seribu keping, setiap satu kad jatuh RM0.19. Tapi ada cost penghantaran. Dan tempoh masa siap print, up to 2 weeks.
 Tapi aku nak cepat, sebab parents dah tanya-tanya kad tak siap lagi ;p


2. e-Cetak [/] (Menang pilihan makcik terdesak nak print)


Website : http://ecetak.com/percetakan/kad-kahwin/



Aku google then Alhamdulillah terjumpa pasal e-Cetak dekat facebook. Aku kan urgent nak print cepat, so aku call terus. Discuss-discuss, diorang setuju siapkan dalam masa 3 hari, tapi ada extra payment sebanyak RM50 utk 'fast printing'. Time tu dah terdesak, maka aku setuju sahaja.

e-Cetak aku rasa bagus and profesional. Diorang print kan sebanyak 1030 keping. Extra 30 keping. Free envelope. Kad aku di upgradekan dari nipis kepada yang tebal tanpa charge. Aku amik sendiri kat kedai diorang dekat Kajang. Tapi sekarang diorang dah pindah ke Serdang. Aku register as a 'dealer' terus. So, dealer dapat harga dealer la pasni, bukan harga biasa...which mean lagi murah. Pasni siapa nak print kad kahwin, bagitau aku, aku tolong ;p

Harga aku print kad kahwin ni, RM230. So, sehelai jatuh 23 sen. Dia charge RM230 atas harga biasa. Lepas ni kalau nak print baru dapat harga dealer.

Adakah kad kahwin aku menepati  budget/peruntukan? Mari kita sama-sama kira...

Service design dekat Nget = y
Printing di e- Cetak = RM 230

y + RM230 = Less than RM500


SASARAN TEPAT ! MENEPATI BUDGET ! TAHNIAH !



Sekarang ni kan musim orang semua gila Instagram, aku pon tak terkecuali. Gambar kad kahwin tu mestilah post kat instagram jugak lah kan... ;p

Follow instagram : fasyazamansor

Kepada yang berminat untuk service printing kad kahwin, boleh direct email aku dekat bridalandall@yahoo.com . Design aku tak sediakan tau... korang design sendiri. Aku tinggal printkan je. Bubye :)


25 comments:

  1. Serius Murah.. klw akak nk Print Nti contact Ija Ble

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh je kak.. Apa2 nanti akak bagitau jaja ye :)

      Delete
  2. Cane nak contact syaza? Sy pun design sniri tp susah pulak nk jmpa printing yg boleh siap cepat..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi timmie..
      Pls email I ye. Nanti i ajar mcm mane. fa.syaza@yahoo.com

      Delete
  3. sy nk tempah jugak sis..boleh tolong? :)

    Ckin Kembaq :
    https://www.facebook.com/Ckin.Kembaq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hye ckin... Boleh..
      Nanti saya approve awk kat fb..

      Delete
  4. Asslm..nk tnya..sy dh siap design kad kawin poskad 4x9...so mknanya 1 kertas A4 boleh muat 3 kad saiz tu...sy nk 300 keping kad je...so mknanya 100 helai A4...dpt hrga murah x ye...tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fb address sy rahim othman...emel : rahimothman5282@gmail.com...tq..:)

      Delete
  5. Assalam.. sy nak tny, sy design sendiri kad lepastu xtau nk print dekat mana. boleh farah syaza tlg? email saya nurli_farhana@yahoo.com. TQ

    ReplyDelete
  6. Assalam..
    dear, email saya jugak. cost printing untuk 400 keping, saiz 4x9..
    email (nani_twin87@yahoo.com)

    ReplyDelete
  7. Farah...boleh siap dlm 2hari x? Nk 300pcs je..urgent nie..

    ReplyDelete
  8. Assalam..Farah, share kedai yang kat kajang tu..kat mane..akak pun nk diy card sendiri ni(on d way..hihi)..so nak print kad..tgh mencari tmpt best ni :) email akak akhma.rofa@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'salam...
      Kak, kedai dia dah pindah ke seri kembangan, Dah tak kat kajang dah..:)

      Delete
  9. salam farah. sy nak print kad kahwin. dah ada design sendiri size 4 x 6". igt nak print dalam 400kpg je. boleh dapat berapa sekeping?

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh satu lagi. tau tak dealer e-cetak paling dekat kalau area shah alam? thanks

      Delete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. salam.. nie no sy 01125550186.. klau berminat nk dptkan harga murah printing boleh msj sy.. fast print tanpa extra charge.. amhus24@gmail.com

    ReplyDelete
  12. salam..saya nak print kad kahwin size 4x9 tu,boleh sy dapatkan harga special tu ke? design saya dah ada...format AI

    aizuddin (cheras/ampang)
    0196862510

    ReplyDelete
  13. Salam Syaza, ada buat label jugak ke, nak 500 bole tak.

    ReplyDelete
  14. Boleh bg alamat kedai? Sy nak print dlm 300 je dan nak cepat. Skrg dh lambat senanya -____-

    ReplyDelete
  15. salam kak, saya nak tanya.. sy dah design.. adakan time print tu saya kna print ikut saiz yg saya design tu? ataupun kita tetapkan kemudian??

    ReplyDelete
  16. assalam.. kak kedai area serdang? dekat mane ye.. sy nk tempah.. tp design xde lg.. dlm 400 mcm tu..

    ReplyDelete
  17. Good blog! You have described in a nice way.
    Thanks for sharing this information.
    kad kahwin murah

    ReplyDelete
  18. Good blog! You have described in a nice way.
    Thanks for sharing this information.
    kad kahwin murah

    ReplyDelete